Клас розв'язував задачу. Учні схилились над зошитами. Коли це у двері хтось тихо постукав. — Відчини двері й подивись, хто там стукає,— мовив учитель. Чорноокий
хлопчик, що сидів за першою партою, живенько відчинив двері. До класу
зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п'ять пар очей
впилися в незнайому дівчинку. Вона була горбатенька. Учитель
затамував подих і повернувся до класу. Він дивився у вічі пустотливих
школярів і мовчки благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ні
подиву, ні насмішки. У їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивилися на незнайому дівчинку й лагідно всміхалися. Учитель полегшено перевів дух. —
Цю дівчинку звуть Оля,— сказав директор.— Вона приїхала до нас здалеку.
Хто поступиться їй місцем на першій парті? Бачите, яка вона маленька? Усі шість хлопчиків і дівчаток, що сиділи за передніми партами, піднесли руки: — Я.... Учитель був тепер спокійний: клас витримав іспит. Питання для обговорення: 1. Прочитай, як клас зустрів незнайому дівчинку. Чому так хвилювався вчитель? Який іспит витримали діти? 2. Поясни значення виразів: живенько відчинив, впилися в незнайому дівчинку, полегшено перевів дух. 3. Які почуття вчителя передані у виділених реченнях? 4. Як по-іншому можна назвати оповідання? Знайди в оповіданні зачин, основну частину і кінцівку. 5. Підготуйся переказати оповідання. |